Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar: “Pakistan’ın elektrik özelleştirme sürecinde deneyimlerimizi sonuna kadar paylaşacağız”

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, İstanbul’da Pakistanlı mevkidaşlarıyla gerçekleştirdiği temaslarda Türkiye’nin elektrik dağıtımı ve iletimindeki özelleştirme deneyimini paylaşmaya hazır olduğunu açıkladı. TEDAŞ, TEİAŞ ve EPİAŞ ile Pakistanlı kurumlar arasında üç önemli iş birliği anlaşması imzalanırken, görüşmelerde enerji altyapısı, piyasa reformları ve bölgesel enerji arz güvenliğini güçlendirecek ortak projeler ele alındı.

Haz 25, 2026 - 15:57
 0  0
Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar: “Pakistan’ın elektrik özelleştirme sürecinde deneyimlerimizi sonuna kadar paylaşacağız”

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, İstanbul’da Pakistan Özelleştirme Bakanı Muhammed Ali ile Pakistan Elektrik İşlerinden Sorumlu Enerji Bakanı Sardar Awais Leghari ile bir araya gelerek iki ülke arasındaki enerji iş birliğini değerlendirdi. Görüşmeler kapsamında Türkiye’nin elektrik iletim ve dağıtım altyapısındaki dönüşüm tecrübesinin Pakistan’ın reform sürecine katkı sağlaması amacıyla kapsamlı temaslar gerçekleştirildi.

"Türkiye olarak son 23 yılda altyapımızı 3 kat büyüterek elde ettiğimiz büyük dönüşüm tecrübesini kendileriyle paylaştık." diyen Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, iki ülke arasında yeni yatırım, ortaklık ve iş birliği fırsatlarının geliştirilmesi için koordinasyon içinde çalışmayı sürdüreceklerini ifade etti. Bakan Bayraktar, elektrik iletim ve dağıtım altyapısının güçlendirilmesi, enerji kaynaklarının şebekeye entegrasyonu ve piyasa regülasyonu başlıklarında görüş alışverişinde bulunulduğunu belirtti.

Üç Stratejik Anlaşma İmzalandı

Temaslar kapsamında TEDAŞ ile Pakistan Power Planning & Monitoring Company (PPMC) arasında dağıtım şirketlerinin izleme ve operasyonel kabiliyetlerinin geliştirilmesi ile sanal gerçeklik tabanlı eğitim merkezlerinin kurulmasını kapsayan iş birliği protokolü imzalandı. Ayrıca TEİAŞ ile Independent System and Market Operator (ISMO) arasında elektrik iletim sistemi işletimi, kapasite geliştirme ve teknolojik altyapıya yönelik mutabakat zaptı, EPİAŞ ile ISMO arasında ise elektrik piyasalarının tasarımı, kurumsal kapasitenin artırılması ve süreçlerin dijitalleştirilmesine yönelik mutabakat zaptı hayata geçirildi.

"Bu mutabakatların, ülkelerimiz arasındaki teknik ve kurumsal bağları en üst seviyeye çıkararak bölgesel enerji arz güvenliğinin tahkim edilmesinde çok güçlü birer yapı taşı oluşturacağına inanıyoruz." ifadelerini kullanan Bakan Bayraktar, imzalanan anlaşmaların iki ülke açısından önemli kazanımlar sağlayacağını vurguladı.

"Deneyimlerimizi Sonuna Kadar Paylaşacağız"

İmza töreninin ardından düzenlenen yuvarlak masa toplantısında Türk ve Pakistanlı şirket temsilcileri ile yatırımcılar bir araya geldi. Toplantının açılışında konuşan Bakan Bayraktar, Pakistan’ın Türkiye’nin elektrik dağıtım varlıklarının özelleştirilmesi sürecindeki deneyimini yakından incelemek istediğini belirterek, "Pakistan elektrik sektörünün özelleştirilmesi kapsamında üstlendiğiniz bu çok önemli ve hassas süreçte deneyimlerimizi sonuna kadar paylaşacağız ve sizlere yardımcı olmak için elimizden gelenin en iyisini yapacağız." dedi.

Türkiye'nin elektrik sektöründe başarılı bir özelleştirme süreci yürüttüğünü ifade eden Bakan Bayraktar, "Özelleştirme sürecine tamamen inanan biri olarak, bu başarının bir benzerini Pakistan'da da görmeyi çok isterim." sözleriyle Türkiye'nin bilgi birikimini dost ve kardeş ülke Pakistan ile paylaşmaya devam edeceğini dile getirdi.

Kaynak: CUMHA - CUMHUR HABER AJANSI

Tepkiniz Nedir?

Beğen Beğen 0
Beğenmiyorum Beğenmiyorum 0
Aşk Aşk 0
Komik Komik 0
Öfkeli Öfkeli 0
Üzgün Üzgün 0
Vay Vay 0